In cazul in care detii un website de prezentare sau un magazin online si doresti sa abordezi o optimizare seo profesionala, va trebui sa folosesti platforma online Google Analytics pentru a putea analiza informatii si compara de la o luna la alta, atat rezultatele campaniei de optimizare a site-ului, cat si ale campaniei platite (Pay Per Click).

Ce este Google Analytics

Google Analytics reprezinta o platforma gratuita pusa la dispozitie de catre motorul de cautare Google pentru orice website. Rolul pe care Google Analytics il are este de a furniza informatii legate de persoanele care au vizitat site-ul si modul in care au petrecut timpul pe fiecare pagina, practic comportamentul utilizatorului pe website-ul tau.

Ce informatii furnizeaza Google Analytics

Informatiile afisate in contul de Google Analytics sunt foarte importante, intrucat acestea iti arata atat date despre utilizatori inainte ca acestia sa intre pe site-ul tau, cat si date referitoare la comportamentul acestora in interiorul site-ului.

Informatii legate de vizitatori

Demografie
Poti afla categoriile de persoane care au intrat cel mai des pe site-ul tau in functie de sex si varsta astfel vei stii carui tip de public te adresezi in mediul online.

Locatie si limba vorbita
Cu ajutorul platformei Google Analytics vei afla locul din care este accesat website-ul tau si limba vorbita de catre utilizator.

Dispozitivul de pe care intra pe site
Vei putea afla de pe ce device intra utilizatorii tai, iar astfel poti hotari ce schimbari sa aduci website-ului astfel incat sa fie optimizat cat mai bine pentru dispozitivul folosit in cea mai mare proportie.

Interesele persoanelor
O informatie foarte importanta o reprezinta lucrurile si domeniile de care sunt interesati oamenii care iti viziteaza website-ul astfel vei cunoaste mai bine profilul acestora.

Sursa prin care utilizatorii ajung pe site

Sursele de trafic din care au venit vizitatorii pe site-ul tau sunt de diferite tipuri, acestea fiind vizibile in Google Analytics astfel:

Retele de socializare
Utilizatorii pot intra pe site-ul tau dupa ce au vazut o postare raspandita pe o retea de socializare, iar tu ai posibilitatea sa analizezi prin intermediul platformei Google Analytics numarul persoanelor care intra de pe fiecare retea de socializare in parte si paginile accesate frecvent.

Motorul de cautare este de asemenea un loc din care provin o mare parte din vizitatorii unui site. Pentru a afla ce cuvinte cheie au folosit utilizatorii in motoarele de cautare pentru a ajunge la pagina ta, tot ce trebuie sa faci este sa verifici interogarile facute de acestia. Pentru o optimizare SEO cat mai eficienta, va trebui sa modifici continutul website-ului in functie de aceste cuvinte.

Reclame PPC (Pay Per Click)
Google Analytics iti ofera informatii legate de numarul utilizatorilor care au intrat datorita unei reclame platite si cuvintele cheie folosite de acestia in momentul in care au accesat un anunt platit de tip Google Adwords.

Accesare directa a URL-ului
Putem afla numarul vizitatorilor care au intrat direct pe site si paginile accesate de acestia.

Recomandari
Google Analytics ne arata date referitoare la website-urile de pe care au venit vizitatorii datorita link-urilor postate in interiorul acestor site-uri.

Un punct forte al platformei il reprezinta faptul ca se pot adauga surse noi pe care sa le analizezi pe langa cele prestabilite de Google Analytics. De exemplu poti urmarii date referitoare la persoanele care au venit datorita unor plugins instalate in site pentru trimiterea de newsletters sau persoanele care vin de la un anumit website.

Timpul petrecut pe site

Google Analytics iti pune la dispozitie informatii legate de timpul petrecut de utilizatori in interiorul site-ului tau in functie de sursa din care acestia au venit, cat si rata de respingere a acestora (Bounce Rate).

Paginile cele mai frecventate

Poti afla pe care pagini intra cel mai des utilizatorii website-ului tau, cat timp stau pe acestea in medie, care este rata de respingere a acesteia.
De asemenea Google Analytics furnizeaza si informatii legate de paginile de pe care se face iesirea din pagina (ultima pagina accesata inainte de a iesi din site). Aceste informatii sunt importante pentru a ne da seama unde se impotmoleste utilizatorul sau de ce nu a gasit ceea ce cauta.

Zilele si intervalul orar in care este accesat adesea site-ul

Google Analytics te poate ajuta sa stii mai bine in care zile si la care ore este mai bine sa faci anumite campanii ppc sau postari pe retelele de socializare.

Conversiile

Un avantaj foarte important oferit de Google Analytics pentru optimizarea site-ului il reprezinta furnizarea informatiilor legate de rata de conversie pentru anumite pagini din site sau surse din care vin vizitatorii in functie de obiectivele propuse.

Conversiile pot fi setate in functie de domeniul si tipul de website pe care il detii.
In cazul in care afacerea ta este bazata pe prestarea de servicii, vei putea urmarii de exemplu cate persoane au accesat formularul de contact, numarul de telefon, formularul de cerere oferta, butonul de trimitere spre retelele de socializare etc.
Daca afacerea ta are ca domeniu de activitate vanzarea unor produse, iar tu detii de exemplu un magazin online, atunci vei putea analiza volumul vanzarilor dintr-un anumit interval de timp, numarul de tranzactii, rata de conversie sau care pagini si produse de pe site sunt vizitate cel mai des.

Browser-ul de pe care se face vizita

Pentru o optimizare seo cat mai eficienta poti analiza de pe ce browser se vizualizeaza website-ul tau (Google Chrome, Mozila Firefox, Microsoft Edge) astfel vei putea aduce modificari site-ului pentru a fi optimizat in functie de browserul cu cea mai mare cota in intrarile pe site-ul tau.

Este foarte important sa setezi intervalul de timp pentru care sa iti afiseze datele pe care doresti sa le analizezi si sa compari perioade diferite de timp pentru a observa evolutia conversiilor.

Beneficiile oferite de Google Analytics in favoarea promovarii SEO

Avantajele pe care Google Analytics le ofera pentru o optimizare SEO reusita sunt foarte clare avand in vedere informatiile pe care le furnizeaza aceasta platforma.

  • In primul rand Google Analytics se adreseaza oricarui buget, intrucat este un serviciu gratuit, asadar nu ai de ce sa refuzi folosirea acestuia.
  • Pe baza lui poti determina care produs este cel mai cautat, chiar daca nu este sic el mai vandut, putand astfel sa schimbi anumite aspecte in ceea ce priveste produsul.
  • Poti determina care retea de socializare da cele mai bune rezultate si astfel te poti concentra asupra acelei retele mai mult
  • Poti intelege mai bine modul in care utilizatorii cauta in motoarele de cautare si astfel iti poti adapta continutul site-ului in functie de anumite cuvinte cheie frecvente.
  • Iti poti seta obiective diferite pentru anumite pagini din site pentru a vedea rata de conversie a acestora. Obiectivele pot fi abonarea la newsletter, comentariile de pe blog sau nivelul vanzarilor in functie de produse, timp sau useri.
  • Poti compara intervale diferite de timp pentru anumiti factori si date, iar astfel poti observa trend-ul companiei tale de la o perioada la alta in mediul online.

Asadar pentru a avea servicii SEO la un nivel cat mai inalt, un prim pas pe care va trebui sa il faci este sa iti instalezi Google Analytics in website-ul tau pentru a putea urmarii toate datele referitoare la utilizatori.

Pentru setarea potrivita a contului de Google Analytics si optimizare SEO intr-o maniera profesionista, apeleaza cu incredere la Transilvania Advertising, iar unul din specialistii nostri te va contacta.

Share This
WhatsApp chat