Rezumat: Un articol redactat cu scopul de a clarifica ce inseamna procesul de optimizare SEO si beneficile pe care o campanie SEO performata le va oferii site-ului si companiei tale.

Cuprins

Ce este SEO?

Care sunt beneficiile unei campanii SEO?

  1. Cresterea vizibilitati site-ului in motoarele de cautare
  2. Cresterea numarului de utilizatori care ajung pe site
  3. Cresterea calitativa a utilizatorilor care ajung pe site
  4. Cresetera credibilitatii brandului
  5. Cresterea calitatii site-ului (experientei de navigare a utilizatorilor in cadrul site-ului)
  6. Cresterea numarului de conversii
  7. Monitorizare complexa a comportamentului utilizatorilor
  8. Costul redus in comparatie cu Google AdWords, Social Media si publicitatea clasica

Concluzie

Ce este SEO?

Optimizarea pentru motoarele de cautare sau Search Engine Optimization (SEO) — denumirea mai cunoscuta a termenului — se refera la cresterea vizibilitatii site-urilor web la nivelul rezultatelor cautate de catre utilizatori in motoarele de cautare (Google, Bing, Baidu, Yandex, etc).

Procesul in sine reprezinta aplicarea tuturor tehnicilor pentru optimizarea unei site web, astfel incat sa fie situat cat mai sus in rezultatul unei cautari. Prin punerea in aplicare a tehnicilor SEO site-ul web optimizat va beneficia de cresterea vizibilitatii, cresterea numarului de utilizatori care ajung pe site si cel mai important, cresterea numarului de obiective propuse.

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza un motor de cautare, am realizat o analogie cu un proces mai usor de identificat publicului.

  1. Ne vom imagina motorul de cautare ca fiind o incapere imensa care contine un numar infinit de dulapuri;
  2. Fiecare dulap reprezinta un termen cautat de utilizator prin intermediul unui motor de cautare;
  3. Fiecare dulap este compus dintr-un numar finit de sertare, care reprezinta site-urile care vor fi redate atunci cand un utilizator decide sa caute in dulap;
  4. Cand un utilizator tasteaza un termen in motorul de cautare, acesta il redirectioneaza catre dulapul unde se regasesc rezultatele concludente cautarii sale;
  5. Utilizator incepe sa deschida fiecare sertar sau alege unul dintre ele;

De cele mai multe ori utilizatorii gasesc informatia dorita in primele sertare ale dulapului, de aceea este important ca site-ul tau sa fie pozitionat cat mai sus in rezultate.

Acestea fiind spuse, acum ca stim ce inseamna SEO si cum functioneaza un motor de cautare, sa vedem si care sunt beneficiile concrete pe care derularea unei campanii SEO le poate furniza site-ului companiei dumneavoastra.

Care sunt beneficiile unei campanii SEO?

Pentru a te ajuta sa vizualizezi mai bine informatia am transpus rezumatul acestui articol in infograficul de mai jos. Pentru varianta detaliata a fiecarui punct citeste in continuare articolul sau pentru a obtine si mai multe detalii despre beneficiile unei campanii SEO contacteaza unul dintre specialisti nostri prin intermediul adresei de email: contact@transilvania-advertising.ro.

1. Cresterea vizibilitati site-ului in motoarele de cautare

Cresterea vizibilitatii site-ului in motoarele de cautare se refera la numarul de afisari a site-ului tau atunci cand un utilizator cauta un anumit termen/cuvant cheie.

Sa luam un exemplu concret pentru a intelege mai bine. Sa presupune ca detii un magazin online care comercializeaza incaltaminte sport. Atunci cand un utilizator cauta intr-un motor de cautare termenul “adidasi airmax 90 ” si este site-ul tau este redat in rezultate, se considera ca acesta a avut o afisare. De obicei, avand setarile prestabilite, motoarele de cautare afiseaza intre 8 si 10 rezultate organice pe fiecare pagina (numarul este unul variabil si depinde de mai multi factori precum: motor de cautare, tipul de rezultate returnate la cautare). Daca site-ul tau nu se regaseste in primele 10 pozitii, este doar pe pozitia 23, atunci el va fi afisat utilizatorului doar in cazul in care acesta navigheaza si ajunge pe pagina unde se regaseste site-ul tau.

Monitorizarea numarului de afisari a site-ului tau intr-un motor de cautare se face prin intermediul platfomelor oferite de catre acestea pentru a te ajuta la procesul de optimizare a site-ului.

Cea mai populara astfel de platforma este Google Search Console, cunoscuta si sub denumirea de Google Webmaster Tools. Aceasta platforma este una foarte complexa care ofera o multime de indicatori importanti atunci cand vine vorba despre optimizare SEO.Intrucat subiectul despre Google Webmaster Tools este unul foarte complex, vom revenii intr-un articol separat cu toate detaliile si secretele despre aceasta platforma. Aboneaza-te la newsletter-ul nostru aici si vei afla primul despre publicarea articolului despre Google Webmaster Tools.

2. Cresterea numarului de utilizatori care ajung pe site

Odata cu cresterea vizibilitati site-ului in motoarele de cautare sansele ca site-ul tau sa fie accesat de mai multi utilizatori cred proportional.

3. Cresterea calitativa a utilizatorilor care ajung pe site

O targetare corecta realizata in cadrul campaniei de optimizare SEO a site-ului va atrage dupa sine un numar mai mare de trafic calitativ pe site.

De cele mai multe ori se intalnesc cazuri in care Google nu stie in ce dulap sa includa un site si face confuzie datorita setarilor gresite in cadrul site-ului tau sau a strategiei gresite de optimizare SEO.

In primul caz, intr-un final Google va scoate site-ul din cautarea respectiva si site-ul nu va mai fi afisat utilizatorilor.

In al doilea caz, o strategie de optimizare SEO performanta poate sa ofere alternativele potrivite pentru a atrage utilizatori mai multi si de calitate mai buna prin targetarea unor cuvinte cheie mai performante, aici vorbim despre cuvinte cheie long tail sau cuvinte cheie care pot targeta produsul/serviciul tau intr-un mod diferit.

4. Cresetera credibilitatii brandului

Cresterea vizibilitatii si cresterea numarului de utilizatori care ajung pe site-ul companiei tale atrage dupa sine si cresterea notorietatii brandului tau.

Brandul devine mai vizibil, intra in subconstientul utilizatorilor si cu siguranta acest lucru se va identifica si cu o notorietate mai sporita a acestuia. In plus, site-ul tau reprezinta o “carte de vizita” importanta in relatie cu majoritatea clientilor sau a potentialilor clienti, o vizibilitate crescuta va fi un factor motivant pentru acestia sa te aleaga.

5. Cresterea calitatii site-ului (experientei de navigare a utilizatorilor in cadrul site-ului)

O campanie de optimizare SEO presupune in primul rand optimizarea tuturor elementelor care tin de partea interna a site-ului.

Astfel, sfaturile specialistilor SEO care se vor ocupa de campanie vor avea in vedere ca site-ul tau sa ofere un continut relevant si calitativ utilizatorilor, sa ofere o experienta de navigare performanta, rapida (viteza de incarcare foarte buna), sa ofere la fiecare pas posibilitate sa te contacteze pentru a obtine mai multe detalii sau pentru a achizitiona produsul/serviciul si sa elimine erorile care pot aparea in timpul navigarii prin site (erori 404, erori de referinte, si altele)

6. Cresterea numarului de conversii

Vizibilitatea mai buna, numarul de utilizatori mai crescut si mai calitativ, experienta de navigare performanta prin site, cu singuranta sunt punctele cheie atunci cand vine vorba de a atrage noi clienti prin intermediul motoarelor de cautare.

Avantajul promovarii online este modalitatea usoara de masura rezultatele obtinute. Astfel, poti sa afli exact cate vanzari au avut loc prin intermediul site-ului si sa analizezi atat vanzarile, cat si clientii.

Cel mai complex tool pentru monitorizarea acestora este Google Analytics. Aici vei putea sa vezi cati utilizatori au ajuns pe site-ul tau, sursa prin care au ajuns (rezulatele gratuite ale motoarelor de cautare, rezultatele platite din motoarele de cautare, Social Media, campanii de newsletter, etc), dispozitivul folosit, etc.

La fel ca si in cazul Google Webmaster Tools, datorita complexitatii acestor tool-uri vom reveni in curand cu articole mai complexe in care sa explicam exact cum se utilizeaza si cum putem sa interpretam datele oferite de acestea.

7. Monitorizarea complexa a comportamentului utilizatorilor

Dupa cum am vazut mai sus, prin intermediul unei campanii SEO vom avea parte si de o analiza concreta si corecta a rezultatelor, ceea ce ne deschide noi orizonturi pentru a analiza in detaliu comportamentul utilizatorilor din nisa noastra si sa descoperim noi oportunitati.

Pe langa aceste doua tool-uri Google Analytics si Google Webmaster Tools, in cadrul unei campanii SEO profesioniste se vor lua in calcul, pentru monitorizarea comportamentului utilizatorilor si urmatoarele:

  • Google Keywords Planner – verificarea numarului de cautari pentru cuvinte in motorul de cautare Google;
  • Bing Webmaster Tools – similar Google Webmaster Tools, folosit pentru motorul de cautare Bing;
  • Ahrefs – folosit pentru analiza si monitorizarea proceselor de optimizare SEO pentru site-ul tau si a concurentilor ;
  • Hotjar – folosit pentru identificarea actiunilor pe care le fac utilizatori in timpul navigarii prin site-ul tau;
  • Google Trends – folosit pentru identificarea trendurilor in cautarile Google;
  • BussSumo – folosit pentru identificarea continutului de interes.

8. Costul redus in comparatie cu Google AdWords, Social Media si publicitatea clasica

Intrucat o campanie SEO nu implica si costuri catre furnizorii de spatii pentru publicitate, precum reclamele facute prin intermediul Google Ads, Facebook Ads sau campaniile desfasurate prin intermediul publicitatii clasice, costurile vor fi semnificativ mai reduse.

In cadrul campanilor SEO trebuie platit doar specialistii care se ocupa de aceste campanii, nu se va mai platii si costul per click sau per afisare ca si in cadrul celorlalte medii de promovare.

Concluzie

Nu te-ai convins de beneficiile pe care o campanie SEO le propune site-ului si afacerii tale?

Contacteaza-ne pe adresa de email contact@transilvania-advertising.ro si iti vom oferii un audit personalizat pentru afacerea ta legat de beneficiile pe care o campanie SEO poate sa ti le ofere.

In cazul in care esti convins de acestea si vrei sa incepi o campanie SEO alaturi de o echipa profesionista si devotata, completeaza formularul de Cere oferta de pe pagina https://transilvania-advertising.ro/cere-oferta/ si unul dintre specialistii SEO din echipa Transilvania Advertising te va contacta in cel mai scurt timp.

 

Share This
WhatsApp chat