CUM SA CRESC RATA DE CONVERSIE A UNUI MAGAZIN ONLINE

1. CE ESTE RATA DE CONVERSIE SI CUM SE CALCULEAZA?

2. MODALITATI DE CRESTERE A RATEI DE CONVERSIE

2.1 Optimizare si imbogatire pagina produsului

2.2 Optimizare preturi

2.3 Optimizarea pentru mobil

2.4 Up-sell si cross-sell

2.5 Creaza campanii limitate

2.6 Reducerea ratei de abandon a cosului de cumparaturi

2.7 Newsletter

1.  CE ESTE RATA DE CONVERSIE SI CUM SE CALCULEAZA?

Inainte de toate, haideti sa vedem ce inseamna rata de conversie si care este procentul ideal pentru e-commerce. Practic, o conversie se intampla atunci cand un utilizator a adaugat un produs in cos, a cumparat un produs, s-a inscris cu e-mailul la newsletter, cand si-a creat un cont pe platforma ta etc.

In functie de obiectivul stabilit de catre tine vei putea sa calculezi rata de conversie exprimata procentual prin realizarea raportului dintre numarul de obiective atinse si numarul total de vizite a site-ului tau.

In cazul in care contul de Google Analytics este configurat corect pentru E-commerce sau ai setat obiective in platforma, rata de conversie va fi calculata automat in cadrul platformei si vei putea sa urmaresti rezultate. Pentru a vedea cum se configureaza corect contul de Google Analytics te invit sa urmaresti aceste cursuri despre Google Analytics.

Acest aspect este foarte important pentru a putea sa masori corect rezultatele obtinute in urma campaniilor de marketing, dar si sa poti sa iti imbunatatesti performantele, astfel incat sa ajungi la rezultatele dorite

Conform Monetate.com rata de conversie medie a unui magazin online de de 2.77%. Bineinteles, aceasta rata difera de la tara la tara, in functie de produsul comercializat dar si de sezonalitate.

In cele ce urneaza o sa va prezint pasii esentiali pentru a face utilizatorului o experienta cat mai placuta in cadrul magazinului tau online.

2.  MODALITATI DE CRESTERE A RATEI DE CONVERSIE

2.1 Optimizare si imbogatire pagina produsului

Primul pas este sa te asiguri ca pagina de produs este destul de persuasiva si convinge utilizatorul sa cumpere din cadrul magazinului tau online. Astfel, va propun cateva sfaturi in vederea imbunatatirii acestora, lucruri care te vor ajuta in acest sens:

  1. Asigurati-va ca navigarea pe site si pe pagina de produs se realizeaza usor. Se pot utiliza firmituri ( Bredcrumbs ) pentru a arata ierarhia paginilor si istoricul de navigare in cadrul paginii.
  2. Titluri SEO bine structurate. Pe paginile de produs trebuie sa ai titluri relevante si in vederea realizarii SEO, dar si pentru utilizatorii tai – ele vor ajuta ca paginile sa se claseze mai bine in Google iar oamenii vor ajunge sa gaseasca mai usor ceea ce cauta.
  3. Imaginile! Acestea sunt cheie principala in e-commerce. Pentru ca utilizatorii magazinului vor vrea sa vada cat mai multe poze cu produsul. Ideal ar fi sa te asiguri ca ai destule imagini de produs, din mai multe unghiuri si pozitii.
  4. Ajuta foarte mult, avand in vedere ca multi utilizatori isi vor dorii sa vada cum arata produsul in realitate.
  5. Descrierile produselor trebuie sa fie complete, sa ofere informatii complete si relevante, punandu-se accent pe beneficiile lor.
  6. Un alt aspect important, recenziile pe pagina de produs sa fie active. Un mod ideal sa vezi parerea altor oameni despre produsul pe care urmeaza sa-l cumpere.

2.2 Optimizare preturi

Este important sa stiti ca oamenii cauta cele mai bune preturi. Intotdeauna! De aceea trebuie sa cat mai mic la produsele comercializate, fara sa reduci foarte mult din marja de profit. Astfel, cateva tehnici care va vor ajuta sa optimizati preturile ar fi:

  1. Comparator de produse. Este ideal sa oferi vizitatorului posibilitatea sa compare produsele intre ele si sa arati beneficiile produsului pe care doresti sa-l vinzi.
  2. Call to action! Daca vrei ca oamenii sa ajunga pe pagina de produs, sa cumpere de la tine, este important sa le spui sa faca acest lucru.
  3. Live chat. Este important ca oamenii sa poata afla informatii si detalii de domeniu informational sau tehnic in timp real.

2.3 Optimizarea pentru mobil

Un aspect foarte important de care trebuie sa ti cont este responsivitatea magazinului tau pe dispozitivele mobile. Foarte multa lume foloseste aceste device-uri pentru a face un research de produse, astfel este important sa imbunatatesti experienta de utilizare pe acestea. Cateva sfaturi pentru a creste rata de conversie ar fi:

  1. Imbunatateste viteza de rulare a site-ului
  2. Optimizeaza titluri, imagini, video, link-uri.

2.4 Up-sell si cross-sell

Aceste doua tehnici ajuta foarte mult la cresterea conversiilor si incurajeaza oamenii sa cumpere si alte produse, fie completare, fie mai scumpe/ieftine cu cele din cos. Este important sa oferi utilizatorului produse asemanatoare, produse completarea care ajuta la completarea unui set, produse adiacente care aduc beneficii unui altuia etc.

2.5 Creaza campanii limitate

Oamenii sunt innebuniti dupa oferte bune si reduceri. Este foarte important sa ai mereu in desfasurare campanii cu oferte limitate de timp pe site. Practic oamenii vor vrea sa puna mana pe produsele care sunt la reducere pana nu e prea tarziu. De asemenea, acest argument se poate intarii daca veti folosii un Call-to-Action relevant ( Profita acum de pretul produsului X, care mai este valabil doar X ore ).

2.6 Reducerea ratei de abandon a cosului de cumparaturi

Una dintre cele mai mari probleme a magazinului online este rata de abandon a cosului de cumparaturi. Institutul Baymard relateaza faptul ca rata medie de abandon a cosului de cumparaturi este de aproximativ 69%.

Tocmai de aceea este foarte important sa optimizezi procesul de checkout.

  1. User Exit-intent. Se pot folosii diverse softuri de pop-ups care sa apara cand oamenii urmeaza sa paraseasca cosul de cumparaturi, sau site-ul web. Printre ele regasim Optinmonster sau Hotjar.
  2. Elimina costurile ascunse. Oamenii detesta surprizele neplacute in momentul in care sunt gata sa finalizeze procesul de checkout, mai ales cand vine vorba de costuri suplimentare. Mai mult de 60% din utilizatori abandoneaza cosul de cumparaturi pentru ca au de-a face cu costuri de livrare mai mari sau alte costuri ascunse. Daca reusesti optimizarea costurilor, ofera transport gratuit. Este una dintre cele mai inteligente miscari in e-commerce.
  3. Ofera mai multe optiuni de plata. Este important sa te adresezi unui public larg, astfel recomand integrarea atat platilor online cat si posiblitatea platii ramburs.
  4. Guest check-out. Multa lume nu vrea sa piarda vremea sa-si faca cont inainte de a comanda, de aceea este foarte important sa se poata realiza comanda fara cont, acesta putand fi creat ulterior, sau deodata cu comanda.

2.7 Newsletter

Cea mai buna metoda de a crea o relatie benefica si de incredere cu clientii tai este sa te folosesti de e-mail marketing. Acest canal arata un ROI ( return of investment ) pozitiv, ceea ce inseamna mai multe vanzari pentru tine. Va voi prezenta cateva metode prin care sa utilizezi acest lucru in magazinul online.

  1. Subiect clar care sa atraga atentia. Primul lucru pe care oamenii il vad cand intra pe e-mail este subiectul, mare si clar. Daca le place ceea ce vad, atunci il vor deschide.
  2. E-mail personalizat. Este important sa te folosesti de personalizare pentru a crea o relatie cu clientii tai.
  3. Oferte exclusive. Un mod important prin care poti sa arati clientilor tai recunostinta ca au intrat si cumparat din magazinul tau. Se pot trimite oferte exclusive, cupoane, discount-uri personalizate.

Acum in final ca ai aflat unele aspecte importante in vederea cresterii conversiei in magazinul tau, va invit sa aplicati tehnicile de mai sus pentru a putea vedea rezultatele, de asemenea te invit sa ajuti comunitatea lasand detalii despre metodele aplicate si cum au functionat acestea.