Pentru a putea face o analiza corecta pentru preturi SEO este nevoie sa intelegem mai intai valoarea pe care acest serviciu de optimizare SEO o aduce unui site in mediul online.

Asadar, cand alegeti servicii SEO profesionale, iar acestea sunt realizate corespunzator, website-ul dvs. va beneficia de o crestere a vizibilitatii in motoarele de cautare, a numarului de utilizatori care acceseaza site-ul, a credibilitatii brandului, a experientei utilizatorului in navigarea pe site, a numarului de conversii din simpli vizitatori ai site-ului in cumparatori si de o monitorizare a comportamentului utilizatorilor ce au fost pe website. Pentru a intelege in totalitate rolul pe care il are SEO, puteti citi pe larg articolul despre avantajele optimizarii SEO pentru afacerea ta.

Pret optimizare SEO site de prezentare VS Preturi SEO magazine online

La fel ca in cazul costului de realizare al unui site de prezentare, care este mai mic decat al unui magazin online, si in cazul optimizarii SEO pentru un site de prezentare, pretul va fi cotat mai jos decat pentru magazinul online.

Optimizare SEO site de prezentare

In momentul in care se face optimizarea SEO pentru un site de prezentare se pune mai mult accent pe pagina Home si pe paginile de categorii de servicii, de multe ori acestea nefiind numeroase.

Totodata structura unui website de prezentare de cele mai multe ori este una simpla in comparatie cu structura unui magazin online care poate avea un numar foarte mare de categorii si produse. La site-urile de prezentare, paginile de servicii sunt variate de cele mai multe ori, fiind astfel mult mai usor realizarea de continut unic.

Optimizare SEO magazin online

Cand optam pentru optimizare magazin online trebuie sa luam in calcul ca accentul se pune pe paginile de categorii si pe paginile de produse, care asa cum am specificat sunt adesea numeroase.

Un magazin online are de multe ori continut duplicat sau foarte asemanator la produse, deoarece acestea au specificatii foarte apropiate din punct de vedere tehnic si nu numai. De aceea, cei care se ocupa de continutul paginilor vor avea nevoie de o perioada mai lunga de timp pentru realizarea continutului unic al fiecarui produs.

Desigur, conform principiului lui Pareto, 20% din produse aduc 80% din vanzari, asadar este bine ca atunci cand se incepe campania SEO sa cunoasteti care sunt acele produse, pentru a nu investi aceeasi suma de bani in toate produsele.

Tarife optimizare SEO in orasele consacrate VS orase mai slab cotate

In cazul in care firma care realizeaza optimizarea se afla intr-un oras foarte dezvoltat din punct de vedere economic va trebui sa stiti ca preturile vor fi mai mari. Desigur, in aceste orase si forta de munca este mult mai bine specializata, iar rezultatele pot fi pe masura.

Un element important il reprezinta, de asemenea, tara din care este compania care se ocupa de optimizarea site-ului. Daca firma pe care o alegeti va avea sediul in tarile din vestul Europei, atunci aceasta va avea un pret de optimizare SEO fixat la un prag mult mai inalt decat in cazul unei companii din Romania.

Oferta SEO difera in functie de tipul furnizorului de optimizare

Inainte de a alege un anumit furnizor de servicii de optimizare se va trebui sa stiti ca acestia sunt de 3 tipuri:

  • Agentiile: acestea au de multe ori mai multi specialisti SEO alocati unui proiect, fiind coordonati adesea si de un manager de proiect. O agentie SEO va realiza o strategie complexa pentru modul in care vor fi alocate resursele financiare si de timp pentru optimizarea corecta a website-ului. De cele mai multe ori datorita faptului ca acestea sunt formate din mai multi specialisti care au participat la proiecte din diferite domenii, optimizarea SEO a site-ului este realizata corespunzator.
    In mare parte datorita acestor beneficii pe care le aduc, agentiile, au un pret optimizare SEO mai ridicat.
  • Consultantii: analizeaza website-ul, informeaza personalul in vederea actiunilor ce trebuie sa fie realizate, oferind sfaturi si recomandari viitoare pentru optimizarea corecta a site-ului. De multe ori se apeleaza la un consultant in cazul in care compania are un departament intern de optimizare SEO, lucru intalnit in special la companiile mai mari.
    Un consultant va avea de cele mai multe ori tarife optimizare SEO mai mici decat o agentie.
  • Freelancerii: acestia lucreaza cu preturi SEO mai mici decat agentiile SEO si consultantii, uneori acestea fiind si de doua ori mai mici decat in cazul agentiilor. Avand in vedere ca este doar o singura persoana care realizeaza strategia de optimizare poate reprezenta un dezavantaj intrucat exista un singur punct de vedere.

Asadar, oferta SEO poate fi puternic influentata si de catre tipul de furnizor de servicii SEO pe care il alegeti.

Pretul de optimizare SEO poate fi diferit de la un proiect la altul

Optimizarea SEO a site-ului poate diferi in functie de platforma pe care este realizat site-ul, marimea acestuia (cate pagini are, cate categorii de produse sau servicii), domeniu in care activeaza si concurentii existenti, cate locatii are compania si la ce nivel isi desfasoara activitatea (local/national/international), daca a mai avut realizata optimizare SEO in trecut, daca paginile detin continut sau acesta trebuie realizat de la 0, daca este nevoie de un volum mare de backlink-uri pentru site sau acesta are deja o baza solida.

Astfel, inainte de realizarea ofertei SEO se va realiza un audit preliminar al website-ului pentru a se stabili corect pretul cerut de agentia de marketing.

Modalitatile de tarifare a serviciilor SEO

Atunci cand cautam preturi SEO s-ar putea sa intalnim mai multe tipuri de tarife SEO practicate de catre cei care furnizeaza aceste servicii. Aceste baze de tarifare pot fi incadrate in:

  • Abonamente lunare: acestea sunt cele mai intalnite modalitati de la noi prin care agentiile de marketing online aleg sa isi stabileasca preturile pentru optimizarea SEO. Prin abonamentul lunar, clientii platesc pentru realizarea unor anumite seturi de optimizari care sunt facute luna de luna in mod sistematic, iar la finalul fiecareia primesc un raport tehnic prin care se arata actiunile ce au fost luate in acea luna si progresele realizate.
  • Tarifare unica / proiect: aceasta modalitate consta in folosirea unor tarife SEO pentru fiecare element optimizat in parte sau pentru un proiect SEO amplu, pretul fiind ales in functie de dimensiunea acestuia.
    De exemplu, in cazul in care se opteaza doar pentru realizarea unor setari SEO de baza, acestea vor avea un anumit pret. Daca clientul doreste doar optimizarea continutului din pagina, aceasta actiune va avea din nou un alt pret.
    Desigur sunt rare contractele in care se alege optimizarea unui anumit element al website-ului, de aceea cele mai intalnite cazuri sunt de proiecte ample.
  • Pachete SEO la diferite preturi: Aceasta modalitate este aleasa de majoritatea agentiilor de marketing si ofera in special pachete prestabilite care au diferite tipuri de actiuni pe care acestea le vor face pentru un website in functie de tipul acestuia. In general pachetele pornesc de la 150 € si ajung pana la 999 € sau chiar depasesc acest prag.
  • Pret optimizare SEO / ora: acest sistem de tarifare este folosit in special de firmele care ofera consultanta SEO, deoarece este mai usor de contorizat.

De cele mai multe ori agentiile de marketing folosesc un mix intre aceste baze de tarifare SEO pentru a ajunge la pretul cerut. Si la Transilvania Advertising puteti intalni acest mix intre bazele de tarifare, astfel incat veti observa abonamente lunare cu pachete de baza sau oferta de pret in functie de tipul proiectului. Totodata abonamentele lunare au un anumit numar de ore alocat pentru fiecare proiect in parte.

Priviti pretul de optimizare SEO ca pe o investitie si nu ca pe un cost

Serviciile SEO aduc un beneficiu pe termen lung website-ului, deoarece odata ce acesta este realizat corespunzator va avea  setari SEO de baza si continut care va ajuta o vreme indelungata site-ul sa obtina un rang inalt in cautarile din motoarele de cautare pentru interogarile relevante din domeniul companiei. Aceaste rezultate pe termen lung, putem spune ca fac si diferenta intre serviciile de optimizare SEO si campaniile PPC (Pay Per Click), deoarece campaniile platite aduc rezultate doar atat timp cat le platiti.

Asadar, avand in vedere ca tarifele de optimizare SEO vor fi privite ca o investitie pe termen lung, cu cat mai repede veti incepe optimizarea site-ului pentru Google si alte motoare de cautare, cu atat mai repede veti incepe sa aveti un volum mai mare de utilizatori in mod organic pe site.

Sa nu uitam ca intr-un mediu concurential acerb nu trebuie sa pierdem startul niciodata, iar o investitie care aduce beneficii in mod gratuit si la o perioada lunga de timp dupa ce aceasta a fost realizata este binevenita.

De asemenea, cautarile organice au cel mai mare randament al investitiilor in comparatie cu campaniile platite, e-mail marketing sau campaniile din retelele de socializare conform unui chestionar realizat de Search Engine Journal pe twitter.

Cum aflam cu ce agentie SEO sa lucram

Pentru a ne putea convinge daca merita sa semnam un contract cu un anumit furnizor de optimizare SEO sau cu un altul, va trebui sa fim atenti la cateva aspecte.

Va trebui sa analizam portofoliul cu clientii ce au apelat la agentia de marketing, daca aceasta detine si o pagina cu studii de caz, atunci acest aspect va face si mai credibila compania. Review-urile din site sunt de asemenea o veriga importanta care denota calitatea agentiei. Va incurajam sa vorbiti cu specialistii SEO sau managerul de proiect direct pentru a va face o parere despre oamenii care vor urma sa se ocupe de optimizarea site-ului in perioada ce va urma. Totodata un aspect important il reprezinta auditul preliminar pe care acestia il vor realiza pentru website, astfel incat dupa ce primiti de la mai multe agentii de marketing analiza, veti putea observa cat de dedicati si meticulosi sunt in aflarea problemelor pe care le are site-ul, iar in aceeasi maniera este posibil sa lucreze si in continuare.

Nu alegeti intotdeauna cel mai mic pret SEO

Trebuie sa stiti ca atunci cand o agentie de marketing incepe sa lucreze la un proiect, aceasta trebuie sa realizeze munca de cercetare pentru a afla concurentii companiei, pentru a intelege mai bine serviciile si produsele acesteia, apoi va trebui sa va ofere consultanta telefonica in ceea ce priveste anumite aspecte, iar la finalul lunii va vor trimite un raport detaliat al actiunilor desfasurate si al indicatorilor de SEO. Tot acest timp consumat duce la apropierea de un pret SEO mai mare al serviciilor.

De asemenea, folosirea intotdeauna a unor strategii si actiuni care sunt in norma cu practicile pe care Google si alte motoare de cautare le hotarasc, va face ca durata de timp pentru realizarea campaniei SEO sa fie mai lunga (deci un pret mai ridicat) si totodata, durata in care vor aparea rezultatele va fi una putin mai intinsa.

Un alt aspect pentru care uneori preturile mici nu sunt cea mai buna alegere este reprezentat de faptul ca specialistii SEO cu experienta sunt platiti mai bine decat cei fara experienta, lucru care se diferentiaza de la 2 ani de experienta in sus. Asadar, nu intotdeauna optimizarea ieftina va aduce rezultate solide website-ului.

Prin urmare, atunci cand cautati un pret pentru optimizare SEO nu uitati ca acesta difera in functie de domeniul de activitate al companiei, tipul de site, obiectivele pe care le stabiliti, tipul de furnizor de optimizari site-uri, locatia acestuia, tipul de tarifare si experienta acestuia. Totodata, luati in considerare ca rezultatele nu apar la scurt timp dupa realizarea strategiilor, la fel cum apar in cazul campaniilor platite (instant), insa optimizarea SEO poate fi asemanata cu o cursa de multi kilometri in detrimentul uneia de 100m.

Share This
WhatsApp chat