Odata cu dezvoltarea tehnologiei, online-ul a devenit din ce in ce mai relevant. O buna promovare online poate face diferenta intre succes si esec, indiferent de tipul de afacere pe care il ai. Si pentru ca iti doresti sa ai succes, cu siguranta ai auzit de SEO- Search Engine Optimization. Totusi, poate nu ai inteles exact la ce se refera.

In esenta, SEO se refera la tehnicile prin care site-ul tau sau anumite pagini devin vizibile in rezultatele motoarelor de cautare (ex. Google, Bing, Yahoo Search). Atunci cand cauti ceva pe Google, cel mai probabil iei in considerare primele 3-4 rezultate, maxim prima pagina. Corect? Acolo vrei sa te situezi si tu pentru clientii tai, si aici intervin tehnicile SEO.

Conform unui studiu, primele 5 rezultate de pe Google primesc 67% din accesari, in timp ce restul de 33% se imparte in mici farame pentru restul rezultatelor. Cu totii ne dorim sa fim in acel TOP 5 si din fericire, Google coopereaza si iti permite sa ajungi acolo, daca alegi o promovare buna.

Ca sa ai succes online, site-ul tau trebuie sa fie placut atat clientilor, cat si lui Google. Tehnicile SEO se impart in doua mari categorii: optimizare interna, On-Page, care se refera la elementele care tin de calitatea site-ului: descrieri corecte, poze frumoase, titluri sugestive si optimizarea externa, Off-Page, care se refera la modul in care motorul de cautare priveste site-ul tau si se realizeaza prin link-uri externe, activitatea pe social media etc.

In primul rand, este important sa intelegi ca Google iti pune la dispozitie un proces gratuit. Nu trebuie sa platesti nimic catre Google sa apari in topul cautarilor in mod organic, dar trebuie sa urmezi cativa pasi importanti. Intrucat motorul de cautare doreste sa afiseze cele mai relevante rezultate, trebuie sa te asiguri ca informatia prezentata de catre site-ul tau este una relevanta. Asta incepe de la cuvintele cheie, la articole si la modul in care iti creezi o imagine per ansamblu. In spatele interfetei simple cu care suntem cu totii familiarizati, exista mii de microprocesoare si algoritmi care scaneaza si analizeaza continuu (crawling) World Wide Web-ul si indexeaza continutul pentru ca noi sa il putem accesa in materie de milisecunde.

White Hat, Black Hat?

In domeniul SEO, ca in oricare altul de altfel, exista doua moduri in care poti sa actionezi: pozitiv sau negativ.

White Hat SEO este abordarea care respecta regulile motoarelor de cautare si care doreste indexarea cat mai buna prin crearea unui continut de calitate si crearea unei retele de link-uri externe castigate in mod corect.

Black Hat SEO este o tehnica lipsita de etica si presupune pacalirea motarelor de cautare prin software-uri care aduna link-uri automat, sau rescrierea aceluiasi continut prin inversarea cuvintelor. Este o tehnica sanctionata de Google, care pe termen lung nu ofera rezultate pozitive.

Cred ca este evident ca daca doresti rezultate pe termen lung, white hat SEO este singura modalitate prin care poti sa faci asta. Online-ul este un mediu atat de dinamic, incat doar creand un continut original si de calitate poti sa ai succes si sa creezi un brand de incredere.

Share This
WhatsApp chat